Inget flyt

Idag skulle jag vara i Stockholm klockan 13. Funderade och räknade ut att 11.35 skulle bli alldeles lagom för att kunna ta pendeln till Södra Station och vara framme i god tid, och framförallt inte behöva stressa. Så blev det inte. Tåget behagade inte rulla in förrän långt senare, så vi hoppade på tåget från Gävle istället. Detta var såklart proppfullt och hade jag inte varit sen hade jag tagit den vanliga Uppsalapendeln fem minuter senare. På tåget undersökte vi tiderna på SL och kom fram till att om vi skyndade oss skulle vi hinna med ett tåg som skulle innebära att vi mer eller mindre skulle hinna fram till prick ett. Grejen var bara att det på grund av elfel inte gick något tåg förrän 13.06, så där sprack den tanken.

Samtidigt som jag blev stressad och irriterad blev jag dock inte arg, vilket jag är rätt stolt över. Det fanns inget jag kunde göra för att påverka och jag kände att jag verkligen inte skulle tjäna nånting på att bli sur och därmed ännu mer stressad. Därmed inte sagt att det inte är bajs med förseningar och inställda tåg, för det är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback