Jag glömde att jag var trött

Det blev en helkväll igår skulle man kunna säga. Jag var helt sjukt trött efter endast fyra timmars sömn och var rätt övertygad om att jag skulle vilja gå och lägga mig tidigt. Pizza och bastu följt av hemmafest kändes därför överambitiöst och jag tänkte att jag kunde åka hem efter bastandet. Så blev det inte.

Efter en timme i bastun, var jag inte alls särskilt trött längre. Ett tips: Ha snöbollskrig i bastun, det rekommenderas varmt kallt! Vi fortsatte sedan festen i något lägre luftfuktighet, och timmarna gick. Helt plötsligt var klockan halv tre och kvarvarande festdeltagare låg halvsovandes i värdparets säng. Tankar på att ta sig hem växte sig allt starkare, men vi fick veta att om vi orkade stanna en halvtimme till så skulle vi få en överraskning. Sagt och gjort, vi låg i sängen och snackade medan vi kände att det doftade gott från köket. Pyttipanna! Magnus hade alltså ställt sig och gjort pyttipanna, från scratch, klockan kvart över två. Det är vad jag kallar service! 

Varm och mätt cyklade jag sedan hem och stupade i säng, samtidigt som tidningsbuden gjorde sig redo att påbörja arbetsdagen. Så kan det gå när man har fantastiska vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback