Ännu en besvikelse

Jag börjar bli orolig för Morgonpasset. Inom loppet av en dryg vecka har de haft tre gäster som fått mig att stänga av radion. Idag var det en kvinna som jobbar med strategisk kommunikation (dvs krigspropaganda) i Libyen. För det första var det helt omöjligt för henne att förklara vad det är hon pysslar med, trots att programledarna gjorde så gott de kunde för att ställa bra frågor. För det andra verkar människan ha noll självdistans/självironi.

Och för det tredje RÖSTEN: Nu är jag kanske extra känslig vad gäller röster (med rätta, tenta på tisdag!) men det här gick bara inte att lyssna på. Allt hon sa inleddes med ett utdraget "auuööööm" följt av någon blandning mellan norska, göteborska och östermalmska. Dessutom avslutades det hela med ett stigande -änn ("helt enkelt-änn", "mitt företag-änn"). Och innan ni börjar hacka på mig nu, jag vet att dialekt inte är en röståkomma eller ett talfel, men som det här lät alltså. För att fullt förstå är det förstås
bäst att lyssna själv.

Kommentarer
Postat av: Lavransmarita

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback