BBC vet hur man gör drama

För några dagar sedan kom jag att tänka på den fantastiska brittiska serien Life on Mars om polisen Sam Tyler som blev skjuten och skickades tillbaka i tiden till år 1973. Den visades i svt för några år sedan och var verkligen helt sjukt bra. Sedan kom jag att tänka på uppföljaren Ashes to ashes som utspelar sig närmare ett decennium senare, och med en ny huvudperson. Svt visade den första säsongen, men resterande två verkar inte inte vara på g. Tyvärr.



Eftersom jag gärna vill veta hur 80-talsäventyret slutar tog jag saken i egna händer och streamar de sista 16 avsnitten. Kvaliteten varierar och jag har upptäckt att det är riktigt svårt att förstå brittisk slang, men det är härligt att ännu en gång få stifta bekantskap med DCI Gene Hunt och de andra. Kommer Life on Mars och Ashes to ashes någonsin som DVD-box här i Sverige ska jag minsann försöka lägga vantarna på dem.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, hade inte ens tänkt på att kolla på den sidan... :P Haha tack!!! Tur att nån annan har en hjärna som hänger med, när min tydligen inte gör det... :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback