Vecka 11

Dåligt bloggat den här veckan, jag vet. Började ny kurs i måndags, Barnlogopedi I. Det känns riktigt skoj även om den är väldigt omfattande och intensiv. Synd att jag har en omtenta i Neuropsykologi att plugga till samtidigt. Förhoppningsvis är jag fri från den på lördag. Annars måste jag verkligen skärpa till mig till nästa tillfälle, som inte är förrän i augusti. Kul sommar.

Halva veckan hade jag besök av en av världens två finaste Bollnäsmänniskor. Det var trevligt och mysigt även om jag kanske inte hade tid att umgås så mycket. Dessutom fick jag ett vittne till min fantastiskt effektiva morgon. Fyra tvättmaskiner, rent handfat, stryka kläder och påklädd före 11. På min lediga dag. Något unikt!

Sen kom veckans helt klart bästa dag. Fredag. Vi var trötta men trots det var alla på ett strålande humör. Men det krävdes en hel del kaffe, choklad och godis för att inte somna. Fast det hjälpte inte, jag somnade. Kvällen spenderades i Nyby hos Adde. Tacos och en riktigt rolig spelkväll. Väl hemma igen nångång efter två var jag helt sjukt trött. Det blir så när man går upp vid 7.

Lördagen var en riktigt seg historia. Vaknade halv åtta av okänd anledning men lyckades somna om i någon timme till. Hann med två tupplurar under dagen innan Rebecka förärade mig med ett besök. Bra kväll med både ananas och popcorn.

Och sen har vi kommit fram till idag. Sovmorgon till 12. Var kanske inte planen, men med tanke på hur trött jag var igår var det kanske lika bra. Plugg kombinerades med skidor och skidskytte i svtplay. Sen bandyfinalen och söndagsmiddag hos päronen.

För att sammanfatta: Klart godkänd vecka och jag tänker mindre och mindre på ni-vet-vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback