Midsommar i Uptown

Jag var lite osäker på huruvida det går att ha en riktigt lyckad midsommarafton när man är kvar i stan. Är det något som jag förknippar med Öland så är det just midsommar. Det visade sig dock snart att jag oroade mig helt i onödan då det blev en av de bästa dagarna i år.

Jag började ganska tidigt på morgonen med att cykla ut till Röbo för att plocka lite blommor. Stadsbarnet gör så gott hon kan förstår ni. Till lunch fick jag besök av pappsen och systrami och vi dukade upp en skaplig midsommarlunch med lax, sill, färskpotatis, nubbe och öl.



Därefter begav jag mig till Nyby för att fira vidare med gänget. Blommorna fick följa med och intog hedersplatsen mitt på bordet. Även här blev det sill, lax och nubbe, senare även följt av grillat.





Äteriet följdes av bränn(vin)boll. Jag hamnade på marken mer än en gång (skyller på de fyra snapsar som någon vid namn Anton lurade i mig), både själv och i sällskap med andra.



Alla var på topp och det fanns inte en sur min så långt ögat kunde nå.





Sen blir bilderna tyvärr sämre och sämre, vet inte om det berodde på att alkoholhalten i blodet steg eller om det berodde på mörkret. Kul var det i vilket fall och jag somnade extremt nöjd vid tresnåret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback