Nationaliteter

Efter att under åttondelsfinalen mellan USA och Ghana häromdan fått lära mig att man är ghanan (rimmar på banan) om man kommer från Ghana, började jag fundera lite på nationaliteter. Och är man från Elfenbenskusten så är man ivorian. De flesta nationaliteter bland VM-lagen kunde jag komma på utan någon längre betänketid, men så kom jag till Honduras. Vad sjutton är man då? Hondur? Hondures? Hondurian? Hondurianare? Upplys mig gärna, jag vill inte ligga sömnlös om nätterna och undra!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha!!! :P

Jag tror det heter hondurian...

Postat av: Hanna

Åh, tack för den informationen, ska försöka se till att se när Ghana spelar då... ;) Är ju som sagt på Öland då, men det kan säkert bli tid till lite fotboll också... :P Ja, jag hoppas också att det går bra för de, jättekul med ett afrikanskt lag som klarat sig så bra!!! :)

2010-06-29 @ 14:31:22
URL: http://vallmoblomma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback