Ljusa kvällar om våren

Min absoluta favorittid på året är de två veckor som tar sin början kring min födelsedag. För det första är jag barnsligt förtjust i att fylla år, men det är inte den främsta orsaken till min glädje. Nej, det som gör att jag älskar försommaren är ljuset, hoppet och naturen.

I skrivande stund är klockan nästan 23 och ännu är det inte riktigt mörkt ute. Man behöver inte hålla på och tjafsa med cykellysen som glappar och det går att sitta ute. Och hoppet sen. De sista veckorna i skolan är alltid speciella, oavsett om man slutar femman eller ska ta studenten. Tillvaron är relativt kravlös och alla går mest runt och längtar och förbereder sig. Sen får jag ju inte glömma grönskan och allt det underbara som händer i naturen. Maskrosbollar, äppelblom, syréner och nyklippt gräs. Finns det något bättre?

Detta fortsätter förstås några veckor till, fram till midsommar eller så, men så fort som skolorna slutar känns det lite som att stan dör. Från att ha varit förväntansfulla och pigga blir alla betydligt lugnare och går in i semestermode. Inget fel med det, absolut inte, men den allra bästa tiden är just nu. Så se till att njuta ordentligt. Drick vin på balkongen, spela kubb i en park, var ute hela natten och kom inte hem förrän koltrastarna sjunger! Hänryckningens tid är här!

Kommentarer
Postat av: Hanna - Den "spammande" kusinen, haha... :P

Haha nej, exotiska frukter är inte ritkgit min grej... :P Men jag gillar ananas iallafall, det är riktigt gött... ;)

Åh asch vad svårt då, rimmar på tango... ;) Naaae, vad kan det vara!!! :P Nerå, mango, ja, jag antog att det var antingen det eller papaya, tycker de är lika ju... :P



Men oj, vad fint skrivet Sara, du kan bli poet!!! ;) Jag kan bara hålla med dig f.ö., men synd bara att alla mina väner är utflyttade från stan, så jag kan inte göra allt det där du nämner... :P Men mysigt låter det onekligen!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback