Stockholmsfredag

Sitter och tittar på DN-galan i repris samtidigt som jag bloggar om densamme. Fast vi börjar några timmar tidigare.

Syster och jag åkte till vår förnämliga huvudstad redan på förmiddagen. Väl framme i Stockholm inledde vi med ett stopp på Hötorget för inköp av frukt. Därifrån promenerade vi vidare mot Djurgården i solskenet. På vägen passerade vi såväl
Svenskt Tenn som Malmstensbutiken som förärades med varsitt besök. Jag dog av snygghet en smula, det finns så mycket fantastiska möbler, textiler och andra pryttlar.

Därefter nådde vi dagens första mål: Nordiska Muséet. Ingen av oss hade besökt muséet förut och åtminstone jag blev över förväntan nöjd. Allt från plast till 300 års mode beskådades, men bäst av allt var dockskåpen! Det fanns otroligt mycket att se, men efter närmare två timmar kände vi oss både trötta och hungriga.



Elsas gudmor Ann mötte upp oss och vi styrde kosan mot Rosendals Trädgård. Halva Stockholm hade också hittat dit denna soliga dag och kön till kaféet var minst sagt imponerande. Tur att det finns gott om sittplatser! Lamm och räksallad intogs under ett äppelträd och det gick knappast att ha det bättre.





Underbart är kort heter det ju och efter ett par timmar var vi tvungna att ta oss in mot city igen då kvällens sällskap snart skulle anlända. Det var kusin Hanna och vännen Rebecka som fått äran att överta föräldrarnas biljetter och uppmötandet gick utan problem på och kring Hötorget. Vi promenerade mot Stadion och kvällens DN-gala och köpte med oss varsin sallad att äta till middag.

Stadion badade i sol och full av folk. Vi hade galet bra platser på andra raden på ena långsidan, ungefär 30 meter från mål. Att det vi alla väntade på var Bolt och Gay på 100 meter gick inte att ta miste på, men vi fick även se en massa annan högklassig friidrott. Att försöka fota visade sig under Bolts semifinal vara rätt så lönlöst, istället låg fullt fokus på att hinna se så mycket som möjligt av ett lopp som gick fort. Alltså, helt sjukt fort, man fattar inte på tv hur snabbt de springer.





Kvällen avslutades med ett fyrverkeri som av min systers min att döma var absolut bäst på hela dagen. Själv var jag vid det här laget så trött att jag bara ville hem till min säng. Kom hem alldeles för sent med tanke på att jag började jobba klockan 7 i lördags, men det var det värt, hela dagen var näst intill fulländad och när jag väl somnade var det med ett brett leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Kusinen som var med :P

Buuuuhuuuu, massa bilder från den magiska kvällen!!! Blir lite ledsen av att se dem, bilderna jag tog blev så BRA!!! :'( Men men, än finns det hopp... Dock skulle jag gärna vilja ha kopior på dina bilder ändå... ;)

Haha nej, jag försökte inte ens ta kort när de sprang, jag såg att ni gjorde det, så det fick räcka... :P

Ja, det var en grym kväll, jag kan inte ens välja vad jag tyckte bäst om!!! Som den friidrotts-tok jag är så gillade jag ALLT!!! Bara att få uppleva nåt så häftigt live är ju bara fantastiskt!!!

Har också kollat in DN-Galan lite, på SVTPlay, dock bara första timmen ännu...



Galet snygga bilder iallafall, även om det känns jävligt bittert för mig just nu att kolla på foton...

Nordiska Muséet, där var jag med mamma för en massa år sen... Och ja, jag håller med, dockskåpen var ju sjukt häftiga!!!



Tack återigen för en trevlig och mysig helg!!! :D Jag hann med mycket på 1½ dygn... :P

Postat av: Kusinen som var med :P

Ja, du har rätt... Jag får försöka att inte tänka så mycket på de förlorade bilderna... Minnena kommer jag ju alltid att ha iallafall, det har du rätt i...;)

Tack för de kloka orden!!!

2010-08-09 @ 23:04:04
URL: http://vallmoblomma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback