I väntan på elementfixarna

Det ska komma några VVS-killar (ja, jag skriver killar, men om det skulle visa sig vara tjejer så kan jag ändra) och fixa med elementen. Bra tycker jag, för i vintras funkade endast två av lägenhetens fem element.

Grejen är bara den att jag inte vet när de kommer. Nångång mellan måndag och fredag, mellan 8 och 16. Vad gör jag om de kommer och jag precis vaknat? Ska jag sitta i pyjamas och äta frukost medan de håller på? Eller om jag står i duschen? Fatta värsta chocken att komma ut ur duschen och upptäcka folk i din lägenhet. Eller om de överhuvudtaget kommer när jag är hemma, ska jag fråga hur länge det kommer att ta och fly fältet så länge?

Jag skulle gärna vilja städa och sortera en massa papper, men det känns svårt när det står grejer som egentligen ska vara på fönsterbräden på matbordet, soffbordet och köksbänken. Och inte vill jag dammsuga heller för jag vet inte hur mycket de kommer att smutsa ner.

Dessutom har jag blivit helt paranoid. Eftersom jag inte har nån aning om när de kommer så reagerar jag vid minsta lilla ljud i trapphuset. Hittills har det varit falskt larm varje gång.

Kommentarer
Postat av: Moa

När de skulle fixa elementen på Sköldmövägen öppnade jag dörren med shampoo i håret iklädd enbart en handduk med duschen fortfarande igång. Rebecka sov. Se bara till att ta med dig nya kläder in i badrummet när du duschar så blir det bra. och när de kommer åker du till mig och fikar. Så det så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback