Tänk så fort det kan vända

Om årets första dagar var helt underbara så kan man säga att resten av veckan var skit.

Måndag: Ringde och fick en jourtid hos tandläkaren. Tandinfektionen har nu resulterat i svullen hals (ont) och trötthet (av febertyp). Resultat: 7 dagars penicillinkur. Tänkt snabbstopp hos päronen i form av kaffe slutade med att jag sov i mitt gamla rum, då jag var alldeles för trött och uschlig för att orka göra någonting alls. Det kändes riktigt skönt att bli omhändertagen. Påbörjade dessutom en Voltaren-kur för min onda häls skull.

Tisdag: Dag två på mina kurer. Hem för byte av kläder samt upphämtande av kurslitteratur. Tentan är på lördag och jag ligger efter i pluggandet. Efter plugg, mat och tv-tittande med resten av familjen tog jag mig hem. Mådde lite konstigt i magen, men tänkte inte mycket på det, sånt händer ju ibland. Efter att inte ha kunnat sova på tre timmar fick jag plötsligt rusa till toaletten. Jag hatar att spy. En timme senare var det dags igen, och så höll det på tills halv åtta på onsdagsmorgonen. Vinterkräksjukan tänkte jag. Nån gång under dessa timmar lyckades jag dock läsa bipacksedeln till Voltaren där jag bland vanliga biverkningar hittade "magsmärta, illamående, kräkningar" samt en massa annat som inte lät så mysigt. Tog inte många sekunder för mig att inse att jag kunde pricka av 80% av dessa.

Onsdag: Ringde mor min för att meddela att jag inte kunde följa med och åka skridskor, av förklarliga själ. var dessutom tvungen att ställa in ett möte med min bankman (låter jättepretantiöst, jag vet), möte på simskolan samt bandrep. Istället tillbringades dagen i sängen och soffan. Jag var livrädd för att dricka något eftersom jag var säker på att det bara skulle komma upp igen, så när mamma och Elsa kom förbi vid två hade jag inte fått i mig mer än ett halv glas vatten och en kopp te. Lyckades under eftermiddagen och kvällen äta en hel del, däribland smörgåsrån, risifrutti, lättsaltade chips, en halv banan, lite mer vatten, ett glas cola och en kopp te. Stadigt och bra. Efter att ha sovit ungefär 4 timmar sen tisdagen somnade jag gott.

Torsdag: Idag mår jag bra. Tandinfektionen har gått ner och jag tänker aldrig mer äta Voltaren.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu fattar jag. Låter inte alls kul- tur att det inte var vinterkräksjukan!

2009-01-08 @ 18:05:22
Postat av: Moa

Stackare. Krya på dig och sov gott.

Postat av: Hanna

Tack Sara!!! Det låter som ett bra tips... :) Eller hur man nu ska säga...

2009-01-14 @ 23:24:50
URL: http://vallmoblomma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback