Jag har en sotare i mitt vardagsrum

Njuter för fullt av att ha sportlov. Nyklippt, nytt pass på väg och träningsvärkad. Imorgon bär det av till Harsa för några dagars längdskidåkning. Förutsatt att där finns snö. Det är 6 grader i Uppsala idag. Inte mycket till vinter.

Fast det får tydligen inte kallas vinter. Enligt definitionen av vinter så krävs det att dygnsmedeltemperaturen legat under noll grader minst fem dygn i rad. Och höst får det bara kallas till 14 februari, sen blir det vår. Spännande eller hur?

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej, detta är sannerligen inte vinter..jag har oroat mig för att solen ska ta död på mig i två dar nu. Enjoy sportlov!

2008-02-20 @ 15:53:51
Postat av: Sara

Anonym: Rebecka?

Postat av: rebecks

just ja..jag fattar inte

2008-02-20 @ 22:50:22
Postat av: Elsa

Förklara sotaren?

2008-02-25 @ 22:15:08
URL: http://dynamiskatrion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback