Mitt sommarlov - Dag 5

Guess what, jag vaknade klockan halv sex idag igen. Denna gång var det en skatjävel som satt utanför mitt fönster och skränade. Jag somnade dock om rätt omgående. Uppgång strax efter nio och sedan blev det frukost, brunch och lunch inom loppet av tre timmar.

Därefter färgade jag gamla lakan och påslakan i x antal nyanser av grönt. Det blev väldans snyggt om jag får säga det själv. Jag och mamma gjorde ytterligare en insats på väveriet och monterade klart väven. Trodde vi i alla fall. Jag hade en jättebra idé om hur en grej skulle sitta. Det var fel.

Middagen bestod av smarrig lax med färskpotatis som fadern tillagat.  Mätta och belåtna tog jag och mamma med mormor på promenad och jag sprang upp och ner för deras trappor några gånger. Klockan nio kollade jag och pappa på Mission Impossible på fyran, och när den var slut satte jag mig här.

Otroligt spännande det här är. Jag kanske inte måste beskriva varje dag av mitt sommarlov in i minsta detalj. Eller vad säger ni? Om det inte är någon som orkar läsa så slutar jag.

Kommentarer
Postat av: Martina

Du är redan inne på dag 6 och jag går sista dagen i skolan imorgon, det är lite skumt :P

2007-06-11 @ 14:37:18
Postat av: Hedvig

Tack för muggarna! De är ju supersnygga! Nu har jag åtta muggar, ett durkslag, en stekpanna, en gryta, en saltkvarn, en pepparkvarn och två små skålar. Snart kan jag flytta hemifrån!

2007-06-12 @ 20:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback