Mitt sommarlov - Dag 3

Dagen började dramatiskt kan man ju säga. Klockan halv sex vaknade jag med magsmärtor. Det var inget jag varit med om förut, så jag gick och väckte mamma, stackarn. Hennes första ord var "Blindtarmen". "Faaaan" tänkte jag "varför just idag av alla dagar?". Vi ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att det var lika bra att vi åkte till akuten. Där fick jag vänta ett tag, men inte så länge. De tog diverse prover och klämde och tryckte på mig, men då smärtan avtagit betydligt på fyra timmar tyckte doktor Ulrik att det var lika bra att jag åkte hem och avvaktade. Jag har avvaktat hela dagen nu. Det har gjort lite ont hela tiden, men inte alls som i morse.

Så istället för att spendera dagen på sjukhuset gick jag på utspring och studentmottagningar. Det var varmt och trevligt. Magen kände jag knappt något av så det var bra. Vid femsnåret när päronen kommit hem begav vi oss till Nåntuna där min gamla dagiskompis Agnes bor. Studentskan uppvaktades av nästan hela familjen Härdelin-Terner, och vi kom inte hem förrän alldeles nyss. En rätt så händelserik dag med andra ord.

Jag får hålla er uppdaterade om min blindtarm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback