En rapport om dagens förehavanden

Nu har jag skurit mig igen. Rakt i tummen. Det gjorde inte ens ont, men tusan vad det blödde. Jag tror jag bytte plåster tre gånger på fem minuter eller nåt. Samtidigt som jag hackade sallad, rullade skinka och smörade baguetter. Det var lite knepigt, men med en gummihandske på handen som höll plåstret på plats gick det. Några timmar senare kom jag på att om jag stod i kassan behövde jag inte oroa mig för att kleta och blöta ner tummen.

Före middagen ringde det en kvinna och undrade om vi sett en fleecetröja med rosa blommor på. Den tillhörde hennes dotter som låg i trädgården och grät. Jag sprang ut och letade och hittade den. De kom och hämtade den och flickan var alldeles överlycklig, jag fick en bukett blommor. Blev lite rörd faktiskt. Satan att jag ska vara så blödig.

Snart är det Morden i Midsummer, men jag funderar på om jag inte ska gå och lägga mig i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback