Tröttlov

Lovet började aktivt iallafall. Fyra dagar i Harsa med intensiv skidåkning (för päronen). Jag upplevde en ny omgång av skavsår och tog det lugnt. Vi kom hem i snöyran i tisdags kväll, och sen dess har jag knappt stoppat näsan utanför dörren.

Imorgon fyller farfar 80 år. Jag ska väl pulsa dit i snön med en blomsterkvast eller nåt.




Ica, Gävle

En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.


Kommentarer
Postat av: Elsa

Du kan val halsa farfar fran mig? Jag har skickat ett kort men jag tvivlar att det ar framme i tid. Likasa mammas fodelsedagspresent.

Postat av: Elsa

Okej med tanke pa din obsession for tjuvlyssnat.se, som du for ovrigt delar med mig om du inte visste det. Har kommer en klockren som jag iallafall gillar, mattenord som jag ar.

Sannolikt, det betyder väl något som är likt sanning?

Lila linjen, Nödinge

Gymnasiekille 1: Alltså matten, statistik är såå himla onödig!
Gymnasiekille 2: Ehm, eller vad menar du då?
Gymnasiekille 1: Jamen, det är så himla onödigt bara. Jag menar, hur stor är chansen att den här bussen som vi sitter på just nu kommer bli träffad av en bomb i detta ögonblick?
Gymnasiekille 2: Jag vet inte. Inte så stor kanske?
Gymnasiekille 1: Ja men, det är ju 50% chans!
Gymnasiekille 2: Va?!
Gymnasiekille 1: Ja, antingen så händer det eller så händer det inte. Statistik?så jävla onödigt!

2007-02-26 @ 07:42:52
URL: http://tumvantemedfemtonfingrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback